Adresa: Trg Marnjiva 23, 23272 Kali, HR

Uredovno vrijeme: 7:00 - 15:00 sati

Telefon: 023 281 800; Telefax: 023 281 801

Uspješno provedne tri ljetne edukacijske radionice o terapijskom radu s oboljelima od Alzheimerove bolesti ili demencije

Objavljeno: 3. Kolovoz 2021.
moc-osjetila-2021_552x603.jpg
Kroz tri ljetne edukacijske radionice stručnjaci zaposleni na projektu stekli osnovno znanje o integrativnoj validaciji, Snoezelen sobi i muzikoterapiji
 
U svrhu pripreme za rad s populacijom koja je u fokusu projekta „Moć osjetila" naši stručnjaci angažirani na projektu prošli su kroz tri edukacije krajem srpnja i početkom kolovoza.
 
Edukacija iz integrativne validacije prema Nicole Richard te osnovni tečaj iz Snoezelen sobe provedena je pod vodstvom Katijane Harasic, više medicinske sestre, koja je između ostalog autorizirana trenerica integrativne validacije te Snoezelenterapeutkinja.
 
Edukacija iz muzikoterapije pod nazivom Primjena muzikoterapije kod osoba oboljelih od demencije provedena je pod vodstvom dr.sc. Ksenije Burić, mag.muz. Silvije Sarape i dipl. inž. Branka Meštrića.
Integrativna validacija (IVA) prema Nicole Richard
 
Pojam integrativne validacije odnosi se na način ophođenja i komunikacije pune poštovanja prema osobi oboljeloj od demencije koja se fokusira i koristi resurse oboljele osobe. Kroz IVA-u otkrivaju se sposobnosti i jake strane oboljele osobe, prihvaćaju se njihovi unutrašnji svjetovii životne priče te se na taj način oboljelom daje osjećaj poštovanja i prihvaćanja.
 
Osnovni tečaj IVA-e održan je 27. i 28. srpnja, a polaznici su imali prilike obnoviti znanje o biološkim značajkama demencije, kako se bolest razvija i manifestira i koji su simptomi demencije. Nadalje, učili su o tome što znači stav pun razumijevanja, poštovanja i prihvaćanja, što znači i koju važnost ima "unutarnji svijet" i životna priča osobe oboljele od demencije, koje su potrebe, navike, osjećaji i resursi oboljelih osoba i kako uočiti njihove sposobnosti i jake strane i iskoristiti ih u svrhu što uspješnije komunikacije. Drugi dan edukacije većinom se sastojao od praktičnih vježbi gdje su polaznici kroz grupni rad vježbali metodu integrativne validacije na konkretnim primjerima. Edukacija je bila iznimno korisna, zanimljiva i primjenjiva za rad u praksi.
 
Osnovni tečaj SNOEZELEN
 
Pod pojmom Snoezelen sobe podrazumijeva se posebno opremljen prostor, u kojem pomoću ciljanih multisenzornih podražaja dolazi do osjećaja ugode. U posebno opremljenoj prostoriji pomoću svjetla, zvučnih elemenata, mirisa i dodira nude se različiti podražaji. Time se djeluje na različita polja percepcije opuštajuće, ali istovremeno i aktivirajuće.Nedavna istraživanja pokazuju da Snoezelen soba ima potencijal umanjivanja osjećaja nemira i poboljšanja raspoloženja kod osoba s demencijom; učinkovitost je vidljiva u poboljšanju rezultata radne terapije, lakšeg snalaženja s percepcijom osjeta boli te povećanja uključenosti i socijalne interakcije što pozitivno utječe na kvalitetu života i njege korisnika.
Osnovni tečaj Snoezelen sobe održao se 29. i 30. srpnja, a tijekom prvog dana edukacije polaznici su upoznati s pojmom percepcije, Snoezelen, razvojem, ciljevima i mogućim primjenama Snoezelen sobe. Također su upoznati s djelovanjem i funkcionalnošću različitih dijelova opreme u sobi. Polaznici su imali priliku isprobati dijelove opreme i vidjeti kako pojedini elementi sobe utječu na njih i njihovu percepciju. U drugom danu edukacije teoretski dio je bio fokusiran na svaki osjet zasebno. Uz vodstvo voditeljice edukacije, podijeljeni u manjim grupama, polaznici edukacije prošli su kroz Snoezelen jedinicu u senzornoj sobi kako bi kroz samoiskustvo što bolje razumjeli potrebu i svrhu ovog načina terapije.
 
Primjena muzikoterapije kod osoba oboljelih od demencije
 
Muzikoterapija je terapeutsko liječenje glazbom, s prikladna je za primjenu unutar gerijatrijske populacije, a osobito u radu s osobama oboljelima od Alzheimerove bolesti i drugih oblika demencije jer utječe na razne aspekte bolesti (kognitivne, komunikacijske, psihosocijalne, emocionalne i bihevioralne) te je sredstvo kontakta i komunikacije, osnaživanja identiteta, samoizražavanja i socijalne aktivnosti. Starijim osobama se naročito lako može obratiti glazbom zbog činjenice da su moždana područja zadužena za obradu glazbenog materijala među posljednjima na „meti" od moždanog propadanja te relativno očuvana i u kasnijim fazama bolesti,
Edukacija iz muzikoterapije provedena je kroz tri dana, 31. srpnja, 1. i 2. kolovoza u kojima su polaznici usvojili su osnovne koncepte i postavke muzikoterapije. Kroz radionice i izvođenje plesa i pokreta polaznici su upozoreni i naučeni na što trebaju obratiti posebnu pozornost prilikom osmišljavanja muzikoterapije za osobe s demencijom te kako odabrati prikladnu i primjerenu muziku. I ova edukacija imala je mnogo primjera iz prakse kroz priču edukatora i videosnimke koje su nastale kroz rad s populacijama različitih potreba. Polaznike se posebno dojmila snimka primjene muzikoterapije u domu za starije i nemoćne osobe u koju su se uključili i korisnici koji inače ne sudjeluju u organiziranim aktivnostima.